Geen producten (0)
Geen producten (0)
 

Communicatie, een allemanszaak tussen strategie en gelegenheidsdenken

€ 24,95 (inclusief btw 6%)
Omschrijving

Communicatie, een allemanszaak tussen strategie en gelegenheidsdenken is geheel gebaseerd op de ervaring van Ben Warner met het communicatievak. Zelf noemt hij het boek een empiriografie.

In vier grote hoofdstukken loopt hij langs de voornaamste gebieden van communicatie.

In het eerste hoofdstuk behandelt hij in stappen van tien jaar de geschiedenis, waarin hij stelt dat communicatie een volgend vak is en nooit leiding heeft gegeven aan ontwikkelingen anders dan binnen het eigen vak, maar altijd heeft geopereerd in het kielzog van en als resultante van maatschappelijke ontwikkelingen.

In het tweede hoofdstuk gaat hij in op de verwarrende toepassing van de term strategisch en constateert hij, dat strategie in de volle betekenis van het woord en de bijbehorende handelingen en een optimale invulling van het begrip communicatie elkaar uitsluiten.

In hoofdstuk drie is de weidsheid van het vakgebied met zijn lastig te trekken grenzen aan de orde en het ontstaan van een wereld waarin de werkelijkheid meer en meer versluierd raakt en er een geraffineerde buiging plaatsvindt naar het grote publiek.

Het slothoofdstuk kijkt vooruit aan de hand van vijf thema’s: onder andere hoe pers en publiek in elkaar overvloeien, de aantasting van communicatie als de democratie erodeert en de zwakte van het ontbreken van een te verdedigen jonkvrouw.

Het gevaar van speculatie en ongefundeerde perceptie toont hij aan met een tot nu toe ongekend voorbeeld rond Nine-eleven (9/11).

€24,95 | formaat 170 x 240 mm | 328 pagina's | ISBN 978 90 817151 8 8